fredag 16 mars 2012

Keramik




Liten söt mjölkkanna, eller vad jag nu ska ha den till! Sturehofskrukan väntar på en liten pärlhyacint eller nåt annat vårigt!

Friday!!! Äntligen helg & ledighet!

Det duggar inte direkt tätt mellan inläggen här, men jag ska försöka få tiden att räcka lite mer till bloggen.
I går fick jag ta hem mitt allra första alster från keramikkursen jag går. En liten söt kanna med spetskant.
Längst ner har jag skrivit Sommar, men jag råkade putsa för mycket på glasyren innan bränning så det var lite dåligt med glasyr där tyvärr.
Det var inte helt lätt att få till glasyren bra kan jag säga, men jag har övat mer nu & hoppas mina andra föremål blir lite bättre.

På tal om något helt annat! - Vad tycker ni om att Rihanna kommer till Peace & Love då?
Det har blivit mycket skriverier i tidningarna & många åsikter.
Jag tycker att det ska bli riktigt roligt att få se henne, även om jag inte är det största av hennes fan.

Nu blir det Framtidsmuséet med mina små busfrön.

Ha en fin helg!

1 kommentar:

Annas hjärtan sa...

Jättegullig kanna! Kram Anna